sestdiena, 2014. gada 7. jūnijs

Mani palīgi matu kopšanā

Attēla saite

Šodien gribu parunāt par matiem. Es pilnībā piekrītu tam, ka mati ir sievietes rota. Mana matu vēsture ir bijusi dažnedažāda- trakajos padsmit gados izmēģināju dažādas matu krāsas- gan sarkana, gan ruda, melna- nu teju vai visas iespējamās. Vēlāk vairākus gadus biju blondīne, kad izdomāju, ka gribu būt brunete. Viss bija labi, tumšie mati ir manējie, arī dabīgi esmu tumša, bet uznāca kaut kāds nevajadzīgs klikšķis un es atkal sagribēju būt blonda. Un tad sākās pašdarbība, jo rezultātu gribējās ātri. Tas viss noveda pie tā, ka mani mati, kas bija zem lāpstiņām nolūza līdz pleciem! Es neticēju, ka tā var būt, bet nu man nekas neatlika kā doties pie friziera, lai tas glābj ko var. Tā es tiku pie īsas matu rotas. Ne gluži zēngalviņas, bet mati bija pietiekami īsi un man tā bija traģēdija. Sapratu, ka vairs es matus negribu bojāt, tos balinot. Nokrāsoju tuvu savai dabīgajai krāsai un nolēmu, ka krāsošu ar hennu un basmu. Baidījos, ka tonis varētu sanākt ruds, bet nekā- sanāca ļoti skaists, brūns tonis. Joprojām par to saņemu komplimentus. Tāda lūk, īsumā ir manu matu vēsture. Arī paaugušies tie ir līdz pus mugurai un gribu vēl garākus, esmu vēl ceļā uz mērķi. Tātad, kas ir mani palīgi matu kopšanā (šoreiz nerunāšu par šampūnu, balzāmu un labu masku, bet gan par papildlīdzekļiem):

Eļļas. Būtībā, ir vienalga, kāda eļļa tiek lietota, galvenais, lai matiem patīk. Un katram tas ir individuāli. Piemēram, maniem matiem patīk mandeļu eļļa, bet izslavētā kokosa eļļa tos padara sausākus. Pašreiz es lietoju DNC matu augšanas stimulatoru. Parasti lieku to uz nakti un no rīta izmazgāju matus ar vienu šampūna devu vairāk kā parasti. Pēc izmazgāšanas man šķita, ka mati būs taukaini, bet nekā- tie paliek vien ļoti zīdaini un mīksti. Un aug arī ātrāk, vismaz man šķiet, ka ir efekts. Pašreiz lietoju DNC eļļu plāniem un krāsotiem matiem, bet jāsaka, ka otrs veids man labāk patika, laikam tādēļ, ka mani mati nav ne plāni, ne krāsoti.

Henna un basma. Kā jau minēju, šo krāsošanas veidu piekopju jau gadiem. Henna ar basmu man dod skaistu, kastaņbrūnu toni un padara matus ļoti spīdīgus. Par hennas un basmas labajām īpašībām varētu stāstīt gari un plaši, bet es domāju, ka man tas nav jādara, jo tās jau ir vispārzināmas. Hennas un basmas putriņu lieku matos uz nakti, guļu ar maisu uz galvas :) No rīta izskaloju un ielieku masku. Viss, mati skaisti :) 

Nātres. Jau no senākiem laikiem ir zināms, ka nātres ir efektīvs matu kopšanas līdzeklis- skalošana ar nātrēm padara matus spīdīgus, sakļauj mata zvīņas un stimulē matu augšanu. Es parasti nātres saplūcu savos laukos (galvenais uzvilkt biezus cimdus, citādi sāpīgs pasākums:) un sakaltēju priekš visa gada. Bet, ja nav iespējas saplūkt kaut kur ārpus pilsētas, tad var aptiekās nopirkt kaltētas nātres. Es parasti daru tā, ka iepriekšējā vakarā apleju sauju ar nātrēm un nākošā rītā ar to skaloju matus, pēc to mazgāšanas. 
Attēls ņemts no saites
Serums matu galiem. Gariem matiem ir būtiski pabarot to galus, jo laika gaitā tie kļūst sausāki un, ja tie nesaņem vajadzīgo mitrināšanu un barošanu tie sāk lūzt. Es pašreiz lietoju zemāk attēlā redzamos, bet apsveru domu pāriet uz tīru eļļu, esmu jau kādreiz tā darījusi- pēc matu izžāvēšanas, matu galos iesmērē nedaudz jebkuru dabīgo eļļu. Vajag ņemt ļoti nelielu daudzumu, tad mati nepaliks taukaini. 

Lūk, te var redzēt manas matu pārvērtības, kā no gaišiem, samocītiem matiem esmu ataudzējusi garus, veselīgus matus:


Kādi ir Tavi matu kopšanas noslēpumi? 


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru